sábado, 8 de noviembre de 2014

Al començament...

Konnichiwa!

Aquí estem un altre vegada. Bé, seguint el fill d'aquest blog, us començarè a explicar una mica la història d'aquest art.

El primer que caldria saber es des de fa quant de temps existeix, doncs bé, he de dir que s'han trobat restes de pintura a trossos de ceràmica de fa un 2000 anys d'antiguitat! Però llastimosament no s'han trobat evidències de que pintaran murals a aquest material. On sí s'han trobat murals, ha sigut a algunes parets del Temple budista Hōryū-ji. 

Aquest temple, fet de fusta, es va construir fa més de 1500 anys, i encara que les pintures no estàn com el primer dia, es conserven molt bé tot i el temps que ha passat. Per cert, tal i com veieu a la foto, el Temple segueix en perfecte estat.



Impressionant oi? Tornant a les pintures, potser us esteu preguntant algunes coses, com qui les va pintar o si tracten d'algun tema ...Doncs bé, els dotze murals que s'han trobat, són atribuïts al monjo Tamjing de Goguryeo tracten o més be, conten una mica la història de Buda i d'altres deïtats menors. 

Però no teniu que anar al Japò per gaudir d'aquest art. Afortunadament, es fan moltes exposicions a Espanya sobre la pintura japonesa, tradicional i moderna. 

Aquí trobareu més informació: http://www.eikyo.es/tag/pintura/

Doncs be! Fins aquí arribem avui! Espero haver-vos aportat una mica de coneixement!

Matane!

No hay comentarios:

Publicar un comentario